Kipling Travel, the story
Kipling Travel beskriver sig selv som et ægte special rejsebureau, og ikke bare en net portal – det gør en forskel, når du skal ud og rejse. Og det skal du vel?
Viden, erfaring og professionalisme
I Kipling Travel betegner sig selv som et såkaldt vidensbaseret rejsebureau. “Det vil sige, at vi deler ud af alle vores erfaringer både som rejsende og som arrangør i forhold til dine rejseønsker, ligesom vi selvfølgelig giver rådgivning og støtte hele vejen op til afrejse.
Vi arbejder for at udvide horisonter og knytte viden om den verden vi lever i tættere sammen. Det gør vi ved at være med til at skabe gode arbejdspladser i de lande hvor vi er engageret, og derved lade forskellige kulturer mødes på tæt og lige hånd.”
Danmarks første bæredygtigheds certificerede rejsebureau
Kipling Travel er det første rejsebureau i Danmark, der har opnået den fulde CSR certificering gennem den europæiske bæredygtighedsorganisation, Travelife.
Kipling Travel arbejder for bæredygtighed i alle led, og da det i bund og grund altid har været et dna hos os, har det været naturligt at indarbejde bæredygtighed, hvor muligt, i vores daglige arbejde.
Sådan begyndte Kipling Travel
Efter mange år i rejsebranchen begyndte Lars Gundersen rejsebureauet Kipling Travel i sommeren 2003. Siden er det blevet til udvidelse på udvidelse – og sådan er det stadig.
Lars Gundersens rejselyst blev for alvor vakt tilbage i 1987, hvor han var på sin første oversøiske rejse, der gik til Himalaya, nærmere bestemt Everest Base Camp.
Siden er det blevet til utallige rejser jorden rundt og et langt og tæt venskab med Nepal. Men også en alsidig ekspertviden på alt fra safari i Afrika over Sicilien til Indien og kulturrejser og aktive rejser i det meste af verden er føjet til cv’et, og det har været brugt i flere ansættelser i rejsebranchen inden Kipling Travel. Det er det oprindelige grundlag for Kipling Travel.
Kipling Travel er kåret som Gazelle-virksomhed tre år i træk af dagbladet Børsen og Greens analyse. Vi videreudvikler konstant kompetencerne hos os selv og selvfølgelig hos vores nære partnere, ligesom vi har fokus på vores kerneområder og endnu vigtigere, kerneværdier.
Datterselskaber i indien
Vi har to datterselskaber, Kipling India Travels i Delhi og Kipling Inc. i Nepal. Her arbejder vi med ansvarlig turisme og etablerer nye områder for spændende rejser og i Nepal har vi et lodge og Telt lodge projekt i Begnas.
Kipling Travel og rejserne i dag
Kipling Travel har stået og står for mange nye koncepter og rejser. og vi forsøger nu på snart 20. år stadig at være innovative og arrangerer altid rejser, der ikke kun tager de rejsende til de store seværdigheder, men også giver oplevelser af landet og dets kultur bag facaderne.
Vi har fire rejsekategorier “kulturrejser”, “aktive rejser”, “safari og natur” samt “afslapning”.
Alle vores rejser er pakkerejser med den højeste grad af forbrugerbeskyttelse, således man ikke er i tvivl om sit ståsted som rejsende og kunde.
I 2020 så verden en pandemi, som ingen havde forestilet sig mulig – og det har i den grad også været voldsomt hos os. Med en styrtdykkende omsætning og minussalg, er det klart at en virksomhed kommer til at se anderledes ud, blive mindre og samtidig skulle kæmpe sig vej frem igen. Men vi tro fuldt og fast på projektet og glæder os til de kommen de år, med masser af spændende rejser, nye områder og projekter rundt om i verden.
Hvorfor hedder de Kipling Travel?
“Sådan lyder spørgsmålet ofte, men nej, Kipling har faktisk ikke noget med vores efternavn at gøre. Vi syntes bare, at Kipling lå godt og mundret, da vi skulle vælge et firmanavn, og så fik Rudyard Kipling Nobels Litteraturpris i 1907. Det sendte vores tanker hen på eventyr, inspiration og viden samt eventyrlige oplevelser – ikke mindst i Afrika og Indien – to af vores stærke kerneområder. Tænk blot på ”Junglebogen”, ”Hvordan elefanten fik sin snabel” og ikke mindst mesterværket ”Kim”.
Vores logo er den tibetanske udgave af den uendelige knude, “pelbe”som symboliserer al tings sammenhæng samt symbol på viden.”